Yeguada SK

Alla inlägg under juli 2011

Av Sara Karlsson - 31 juli 2011 19:06

Jösses så tiden springer iväg, redan slutet på juli och knappt någonting har hunnit bli klart som skulle ha gjorts. Hoppas kunna göra iordning stallet snart så Putte och Nisse kan flytta in i höst vad tanken. Då har jag äntligen alla mina hästar samlade, se hur Puttes snälla tempeament blir när han har ston i närheten.

Förövrigt har helgen vart ganska lugn, Zander blev såld till slut och jag vet han kommer få de toppen bra och i närheten. Fast han blir kvar ett tag till, har inte koll på hur länge men under sommaren iallafall.

Nu har jag nog bara fölisarna kvar som är till salu, KANSKE Aurora men inte bestämt mig än faktiskt. Olimpia vet jag inte alls vad jag ska göra med... Blir tokig på den märren, nu har hon tydligen vart på Nabrisa hur mkt som helst och även sparkat henne sa hagesägaren idag.. Hon hade vart riktigt orolig och tänkte ringa men då hade hon väl slutat åtminstonde.. Så jag fattar inte vad som är felet på hästen, bra sugen på att sälja, men är ju så synd när hon lämnar så fina avkommor som är inte alls samma temperament som hon själv(tacka fan för de).

Helst av allt skulle hon få åka snarast bort me lite svårt när hon har sin underbara son vid sidan.. Kvar kommer hon iallafall inte vara sen, för de här går inte.. Snart skadar hon väl en fölis Igen. Så nu har hon sparkat mamma, föl och Nabrisa. Hur mkt ska man behöva stå ut med och vem f*n är så tokig och skulle köpa henne? Avliva har jag inte hjärta till. Se om Anna kan ta henne på träning men är lite kostnadsfråga då jag gärna velat skicka dit Aurora och Corona i höst.


Ingen som är sugen på att köpa en tokig märr? E. Jaleoso II U: Enjundia S Kan fås betäckt med godkänd fuxhingst 2012.

Blir att diskutera vidare vad som ska göras åt henne.

Hon är ju riktigt fin de är hon, bland de finaste istallet faktiskt:

   

Bara säga till om de finns intresse. Blir en riktigt utmaning men en toppen häst om man bara får kontakten med henne. Bra ridhäst säkerlgen. 7år gammal och fått 3 fina avkommor. Alla är riktigt kaxiga och framåt. Som inte Olimpia är, osäker och tillbaka dragen.

Av Sara Karlsson - 29 juli 2011 18:35

Jag kan inte sluta beundra denna vackra häst. Han har allt, precis Allt. Må han ibland leva rövare men man tittar på hans söta ögon så förlåter man honom så snabbt.

Vi hann med nästan 300bilder igår innan kameran pajade :( snyft min fina fina kamera. Köpa ny vet jag inte om jag vill, kanske borde kolla efter någon, bra tips? Inte för dyr och inte överdrivet utan en bra hobbykamera, Nikon såklart!

Ja så här är bilder på fiiiiina Putte som enligt MIG är Sveriges snyggaste P.R.E hingst:

                                                Han är verkligen min drömhäst... Kan titta på honom i evigheter... Känner att jag är liiiite ledsen över att jag inte betäckte med honom iår men nästa så, får vänta ett litet tag på hans avkommor.

Han är en riktig surmule så posar bilder ville han inte alls se glad ut. Märks va? ;)

Ha de gött!

Av Sara Karlsson - 29 juli 2011 13:15

Som många märkt är de ju svårt att sälja häst, ibland går de bra och ibland går de sämre. Jag letar fortfarande efter ett hem till underbara Zander men blir tyvärr kontaktad av oseriösa så man känner sig lurad varje gång man tror att han äntligen Kan ha hittat rätt hem. Ibland så usch tror jag ska sluta sälja honom men han kan ju inte gå kvar här i all evighet.. Känns så trist för han är en sån underbar häst, bara ge honom tid och lära känna honom ordentligt. Ev funderar jag på att försöka se om man kunde hitta en plats att hyra in honom sålänge så han har sällskap av grabbar. Vi håller på med stallbygge och har liksom inte riktigt plats ännu.

Vill så gärna att han hittar ett kärleksfullt hem med kunskap och tid men hur svårt ska de vara, just nu har jag satt priset på 15.000kr vilket igentligen är ett skämt, han är värd mkt mer trots korsning. Pga platsbrist går han fortfarande kvar med sin mor men jag känner att de måste säras omgående, därav också priset... Så försöker hitta rätt hem men sen höjer jag priset igen.

Så kom med förslag oc maila eller ring om skönheten:

    Då min kamera och dator är trasiga har jag tyvärr inga nya bilder!

Av Sara Karlsson - 28 juli 2011 17:37

Hänt väldigt mkt mystiska saker idag.. Började vid frukosten då va alla frysvaror alldeles varma men kylskåpet brummade ju på.

Jaja dagen gick vidare och jag drog iväg tidigare till hästarna för att plocka in Femme, fick bara bli hon idag. Trodde jag skulle få med mig hela gänget men gick utan att alla 8 var på utsidan. Snällt nog kom de en riktig regnskur medan jag gick med Femme in, kul nog slutade det precis när vi kom in i stallet, bussigt. Duktiga Femme stod snällt inne i stallet medan vi väntade på hovis.

När hon var klar va de bara ut med henne och var lika sur på sina kompisar som innan, tjoho.

När vi fått i oss lite mat hos mormor så tittade vi till fölisarna, ååååå man blir så varm i hjärtat när Nabrisa gång på gång gnäggar efter en   


Efter att kolla så dom mådde bra så skulle vi lasta en höbal och ta hem men typiskt nog ringer en från Hemma butiken och säger att han skulle titta på kylskåpet.

Jahap så då drog mamma iväg och jag som lätt blir uttråkad vände och vred på 200kgs hörullen och på något vis helt själv fick in den i transporten, mycket mystiskt.


Hem med den och får då reda på att kylskåpet inte kan fixas fören en beställning på tempmätaren som troligen var trasig. Den kommer ju då inte förens nästa vecka, SUCK.

Tar då kylvarorna till jordkällaren fullt med fina spindlar. Kommer säkert bli numera spindlar till frukost, mums. Så öppnar mamma altan dörren, helt plötsligt går då larmet. Hoppsidejsi. Mkt konstigt.

Så tror de är någon djävel som bråkar med oss just idag..


Imorgon hoppas jag få åka till Örebro och handla lite hästprylar, Vad annars? Nya fölis grimmor. Tänkte testa lite på fölen medan de går i hagen. Olimpia som fortfarande är Väldigt vaktig vill jag inte stressa upp nå mer i en box, därav föresningar med träningen. Virre tror jag inte alls de blir några konstigheter med, så modig och självständig som han är. Damon är lite mer försiktigt men gillar när matte gosaar, kanske inte att man drar han i öronen eller håller för ögonen men ändå tar han de bra. Dock är hans mor en riktigt polis...

Nehep om man skulle ut och mocka lite granna, men njaaae slappar nog ett tag till :)


Av Sara Karlsson - 27 juli 2011 23:38

Ja inte har man semester inte, hehe eller jo lite granna från hästarna har man de ju lugnt. Igår fick jag ett riktigt ryck och tog med mig hunden på en promenad runt spåret på runt 2,7 km, nej inte överdrivet långt men ändå. Min kondis är inte riktigt som den vart, även fast man håller på fullt med hästar så är jag stark men inte har kondition, puh.

Idag tvingade min syster ut mig på hundpromenad med ett helt knippe andra hundar av alla de sorter. Min hund är väl inte överdrivet van så va ett hysteri till en början så lugna hon ner sig och va min duktiga och fina schäfer.

Så nu har jag motionerat för hela slanten så är redo för höst och vinterns alla äventyr, slit å släp.

Så idag vart det inge hästeriande alls, mor min kollade till dom idag. Nu är det dags att sova. Godnattt!

Av Sara Karlsson - 26 juli 2011 18:17

Tjooooho va de blidde fart. Jo till att börja med så bytte batteri i sto hagen då den va helt utan ström, ooops. Fick skrämma Alma som upptäckt detta. Börjar redan se dåligt ut med bete till dom.. Så hoppas de växer upp för vill Inte ta in dom än utan helst i september men får isf stödfodra sålänge.

På torsdag tänkte vi dra iväg till Örebro och handla lite, så ska shoppa grimmor till fölisarna och kanske någon ponny grimma som 1åringarna kan ha ett tag tills de växer ur dom. Har tyvärr inte tränat pojkarna riktigt ännu vid grimma, för de har inte riktigt vart säkra, hatar att bråka med dom, så nu övar vi riktigt ordentligt med att bli klappade i ansiktet, hålla för ögon, drar i öronen ;) inte hårt såklart men man pillar och petar överallt på dom. Oftast inga konstigheter så tänkte prova när de är i hagen. Annars brukar jag tycka att ge dom lite tid. Brukar ju gå ändå och de är så snälla goa å rara.

Efter att kika in dom så gick vi över till blandhagen, innehåller då 1åringarna Cereza, Azora och Zander, 2åringarna Aurora och Corona, äldre Alvstjärnan, Femme och Freja. Kände på mig att de va lite fulla i bus så med hjälp av en plast påse. MEN hade ingen bra kamera utan ännuengång bara mobilen. SKIT.... Jaja får ta med mig en plastpåse å kamera fler gånger och ha alla fotoprylar med mig. Efter en stund fick de lugna ner sig för de va ganska anfådda, inte så konstigt att verkligen kuta runt i 5h bland också i skogen, hörde bara de dundra när 8hästar kom galopperandes.

Filmade även också men mammas dator vill inte alls vända på filmerna såfår inte bli av denna gång heller :( Men som skriver, får ut igen, de behöver röra på sig dom små knubbisarna. Alla dock va riktigt tjusiga när de stilade så fint. Bildbomb med skit kamera:

                                       

Av Sara Karlsson - 25 juli 2011 20:47

Fast kanske inte helt utan dator för jag har snott morsans dator men hua va seg den är, såom de är mkt felstavningar beror de på knapparna går i inslowmotion och jag får skriva som en gamling som aldrig sen en dator, ni vet en bokstav i minuten, tokig.


Har även filmat mina små fölisar och tänkte lägga upp dom men får verkligen inte till de, man får titta med huvudet på sne och ja inge bra alls blev de så la ner det projektet. Så blev bilder men då med mobilen så inte alls samma kvalité.¨

Fotade även Zanders ben och ställning till en som är intresserad. Han skötte sig så bra medan vi gick runt för att leta bra ställe så han nte står snett eller ser allmänt konstig ut och inte altid lätt att hitta en sådan bra plats på bete inte. Men hoppas jag fick in några bra bilder på hans ben. Tyvärr fick vi höm hjälp av Corona som totallt drar imellan mig ocZander så grimskaftet var ju bara att släppa. Men lilla pöjken stod snällt och väntade. Så fick ge upp, blir så bökiga när ALLA samtidigt ska bli kliade.


Nog snackat, får bli bilderpå mina underbara fölisar som jag är SUPER nöjd med. Vill de ska växa upp så man får se vad de blir av dom.

    Mamma och Alma kramas    

Av Sara Karlsson - 24 juli 2011 21:52

Trött klev jag upp för att släppa ut Nisse och Putte, och med min vanliga tur så öste regnet ner så täcke på.. Sedan satt jag inne hela fm och gjorde så lite jag bara kunde.

Dock blev jag utringd, hästjoure typ. Syrrans häst hade tydligen smitigt när en annan skulle hämtas och åka hem från bete. Känner man till (iallafall mina) PRE så går en går alla. Fick skynda oss då ena hästen inte syntes till alls medan den andra stod i hagen. Väldär så stod hon på gräsmattan och betade och fångades odramatiskt. Inne i hagen blev hon väl mottagen och vi var lite oroliga att d skulle få för sig att smita igen men de stod så snällt i hagen och kliade varandra så vi kunde lugnt åka därifrån.

Fast hem blev de då inte, underhöll min syster på henne jobb istället, fast de bjöds ju på glass och lite mat så de tackar man ju inte nej till.

Väl hemma så vart det ingen större fart heller. Jaja ibland måste man ju ha dagar man inte gör nå Alls.

Spekulerar även färgen på Alma, hon ser svart ut men är brun runt ögonen. Så svartbrun men hur blir hon regestrerad månne?

   

Damon ser också lite små rolig ut, man ser att han blir ljusbrun men sen har han som svarta fläckar lite varstans även svarta öron hur nu de går ihop. Hihi, har inga bilder tror jag.

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards