Yeguada SK

Alla inlägg under maj 2012

Av Sara Karlsson - 25 maj 2012 14:58

Som vanligt har de vart intensiva dagar och har vart nästintill helt slut när jag kommit in. Lite är nog värmet som gör att de går lite tyngre meeeen gnäller inte. Idag har jag äntligen de lite lugnare och passar på att dryga ut dagen men att göra så lite som möjligt, hästarna kräver ju fortfarande sitt.

I onsdags släppte vi första gänget på bete, lösdriftarna, gick 2 meter så va mularna ner i backen, fast fick igång dom lite så några bilder blev de allt. Dock vart de överrösta med mygg så de tänkte rymma in i lösdriften igen, suuck, aldrig är de nöjda. När de fått "bada" och fyllt vatten i badkaren lugna dom ner sig och ställde sig och sov.


Igår så var de en stressad dag igen, som sagt ALLT sker på en å samma dag. Alma skulle åka och min syster skulle ha skjuts till Örebro då systerdotter Silje skulle in på magnet röntgen för hennes teratom (tror de hette så?)

Såklart ungefär samtidigt.

De kom och Alma lastades hur enkelt som helst, vi trodde de skulle kriga liiiiiite iallafall, men lite knuff med linor så klev hon rakt in trots hennes panik tidigare. Dock får hon det igen så snart luckan stängs men gick bättre igår än tidigare då hon rätt snart lugna ner sig.

Picarona vart ju såklart ledsen när hon upptäckte att den här gången kom hon inte tillbaka. Så har vart litet rörigt men de har faktiskt lugnat ner sig och Picarona har inte sagt nått idag. Känns alltid när man ska sära på ungarna och deras mödrar men har peppar peppar alltid gått bra.


När Alma var lastad och åkt så hade inte jag mycket tid över till frukost utan fick i mig några gamla mcdonalds morötter innan de va dags att dra iväg till Örebro. Har haft körkort i snart 5 år och inte kört i någon större stad, sååå nervöst blev de och dessutom tidspress. Vi kom dit helskinnade iallafall. När sjukhus vistelsen var över skrev min trötthet och hunger. Var hemma runt 15 tiden och fick i oss lite mat och kaffe. Att gå ut till stallet var iiinte ett dugg kul.

Men men de gick och hästarna var inne straxt efter 20.


Redan på kvällen fick jag rapport om att Alma har klarat resan bra och fått gått ihop med en kompis, tråkiga var att hon är redan till salu. Så nej jag är inte kapad på mail eller annons som Anna skrev och undrade vad nu detta var. Tacksam över att hon har koll. Men detta är en medveten försäljning fast som jag inte visste var planen. Fast, de kom inte som en chock heller. Vissa saker har man på känn.

Sjävklart tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att hon är till salu och så snart. Hon betyder fruktansvärt mkt för oss, om ni minns namnet? Hon är faktiskt den första avkomman jag ångrar att jag sålt, inte för att hon skulle hamna fel men ibland förstår man inte vad man haft fören de är borta. Jag hoppas att hon hamnar hos någon som vill isf satsa på dressyr, ut och tävla och skämm bort henne.

Vi har ju tyvärr inte möjlighet att spara våra underbara avkommor så ev kommer fler unghästar ut på annons. De är ju en tung period nu och känner själv att jag behöver en omstart men framför allt dessa hästar jag planerar att sälja är för de behöver komma till någon som vill rida. Speciellt 2åringarna, de är otroligt krävande, har ett psyke som kräver uppmärksamhet och de VILL så gärna jobba. Eftersom jag än bara har uppfödning och rider inget så känns de bäst att de säljs till någon som vill jobba med dom. För man ser hur de skiner upp så snart de får göra något, och vem vill ha en sån i avel när de är så unga? Inte jag, snacka om dåligt samvete. Självklart vill man avla på arbetsglada hästar men då tycker jag de är lättare när de "gjort sitt på banan".

Nu är inget bestämt men så ni inte blir chockade, toppstammade hästar så jag gör inte detta med större glädje. MEN orken och känna sig uppskattad?


Jaja, vi är snart tillbaka och är på topp igen skulle jag tro. Får hoppas att Cubanita får ett friskt föl som glädjer än och de till tänkta betäckningarna blir av.

Nuuuu så ltie underhållande bilder som man kan njuta av, hästar på bete                                        

Av Sara Karlsson - 22 maj 2012 16:48

Sådan skylt skulle man ha till lösdriftshästarna tror jag. De är inte ett dugg schysta när man ska försöka bygga hage.

De är som klister och sätter man upp stolp i deras nuvarande hage så tycker dom de är perfekt, att klia sig på.....

Så får se om dom stolparna står kvar imorgon. Jag och morfar blev nästan klara idag men fortsätter nog imorgon fm och släpper över dom dit under dagen. Ja skaaaa försöka komma ihåg kameran.

Till helgen hoppas jag verkligen nästa hage är klar så syrrans hästar medfler kan haka på. De har vart frukstansvärt livat på gården sen Femme kom hem, gap större delen av dagen och verkar inte ge med sig heller. Dessutom började ju såkalrt Nabrisa brunsta så har ju hon startat också, inte nog med det, då hör ju även lösdriftarna så har vart ett väldans liv.

Faktiskt så har hingstarna hållt sig lugnast, konstigt nog, Pinturero svarar ibland men då har han inte fått mat på länge (enligt han själv).


Nåväl, de har vart fullt ös på gården, jag är själv hemma då min mor är iväg på tjänsteresa den lyxlirarn. Men haft tur och fått hjälp av min syster igår men på slutet vart lilla Silje förbannad så va de bäst att åka hem. Nästan alla kom in, var såklart stona kvar men fick tack och lov hjälp av morfar som fick ta snälla Cubanita.

Idag hade jag hjälp av praktikant så stallet är nästintill klart, tror bara de är lite hö kvar, och hästarna såklart. Tar hjälp av morfar idag igen. Imorgon hoppas jag då de ska återgå till de normala.

Sen på torsdag gör vi ett nytt försök med Alma, tror inte själva lastningen blir svår men att få resten att knipa truten.

Just att Femme är ju en sån pladder majja så hon stör ju allt som finns att störa.


Föl har vi inte sett nå av heller, trodde nästintill den skulle komma i söndags men även igen så skojade hon med oss.

Men tror nog inte de är jätte långt bort då de flesta hästarna har vart lite halvskumma, känner de av kanske?

Jaja, snaaaart hoppas jag att vi får de lite lugnt. 

Massa hagar ska byggas inför bete, ny fölhage ska vi ha också. Stona ska få lite gräs, betäckningar också ska planeras in, tror första får bli om 2-3 veckor, nästa brunst. Spännande. Vårt släp har nu anlänt, tror jag, inte fått hem de men dom ringde och den skulle ju kommit förra veckan.

Äntligen säger jag. Vart svårt att vara utan släp för såklart får man en massa körningar. Nu ska de bara införskaffas lite dekaler också :)

Nehej nu ska jag ta mig en pause innan insläppet, håll tummarna att vi överlever ;)

Av Sara Karlsson - 19 maj 2012 20:32

Ingen rast ingen ro, eller de blir väl snarare som man bäddar får man ligga. I tre dagar nu på raken har nog inte hästarna kommit in fören klockan vart 20.30 och till å med 21.00 Liiiiite försen om de själva får bestämma, i förrgår gick ena gängen bananas. Syrrans ena valack har kommit på att han vill inte först, men ändå inte, så han jagar bort alla andra men ska själv inte fångas?! Till slut brukar alltid Trasan smyga sig förbi och man tar in henne först. Samma sak i torsdags, dock fick både Kusen och Femme nå knäpp så båda stegra, bocka kuta runt som några galna höns, bra syn om man haft kameran. Numer är vi rätt vana vid detta så tar de mesta med ro, sålänge de inte gör så i hanteringen så bryr jag mig inte speciellt. De har väl "kul".

Vi har blivit extra sena av olika orsaker, i torsdags hämta vi en platt halmrulle, INGE kul att lasta av den och försöka få in den på logen, *ger onda ögat till syrrans man*. Fick slita som djur med den hemska rullen. Annars brukar man ju kunna rulla halm själv men den där va orubbar.


Äntligen har vi nu också beställt en horsecam, tycks inte hitta sladden till min gamla och så står vi dessutom utan tv apparat. Så lika bra att investera en ny.

Cubanita har nog haft rejäla förverkar nu på nätterna då nästan hela hon ligger kvar när vi går ut (spår i halmen).

Och oj va de är sugna på gräs nu, får draaaa ut dom för de ska stannas och äta gräs. Även jag vill få iväg dom på bete så man får lite semester ;) Nej, inte blir de mkt till semester då stona blir inne ett bra tag till men får gå på gräs ganska snart.

Lösdriftarna ska vi nog försöka göra hage åt nästa vecka men väderprognosen ser sådär ut, dessutom blir jag helt själv måndag tisdag så hoppas jag får hjälp med insläppet av någon.

De är inte påtal om till mkt gräs alls i hagarna men kan va bra som förbete, så får vi ev dela upp den större sommarhagen så de räcker längre, förra året va de tillbaka redan i september. Vilket känns rätt tidigt.

Får se om man kan fixa nå gödning på de också men vi är ju inte specielt bondliga så har inga vettiga maskiner till sånt. Jaja nått smart ska vi nog komma fram till.


Inga bilder tagna men rotat lite och hade ju faktiskt kameran framme i tisdags så bjuder på en bild på Alma:

 



Av Sara Karlsson - 16 maj 2012 22:24

Jaha igår vart de inget inlägg, minns knappt vad vi gjorde igår så hände säkert inget speciellt. Största händelsen var väl att jag kunde spraya Lugareño med flugspray för första gången, trodde vi skulle få tjafsa ordentligt. Klart han inte tyckte de va helt ok men gjorde ingen större grej av det, va till och med något duktigare idag, värre är att han ska ju klättra på hagkompisen så så var de med den sprayningen, suck..


Idag har de faktiskt vart en lite mindre bra dag, fullt med stress, press och pannkaka, TYP. Alla hästarna fick gå ut normalt och mockade klart till stona för de skulle straxt gå in igen för lilla Alma planerades att åka till Stockholm, lilla pluttan.

Men oddsen va emot redan från början då jag vakna med rejäl illamående, uppsväld mage och ja, rödaveckan var här, WOHO. Allt sker ju precis samtidigt när de kommer till saker som ska ske, vi lastar ju hästar inte var dag så kräver stor planering och INGEN rörelse på gården så då blir morfar portad, snällt va? Han är annars bra på att vara överallt och väsnas men han har börja lära sig nu när vi säger åt honom.

Nåväl, allt skedde ju som sagt ändå idag, syrran kom med en hel gäng hund och ung monster    och jag kände att de absolut inte va rätt tajming då stallet inte var klart och hästarna skulle ju tas in så vi kunde ha putsat åtminstonde lite på Alma. Min hjälpreda till mor var ju på jobbte och skulle komma hem tidigare men även de tog ut på tiden.

Kändes lite som katastrof. Ungar skriker, hundar överallt, ja ni kan tänka er själva? Jag som normalt har tyst, ökenbollar flyger omkring.

Hann precis ut så va de här för att hämta Alma, vi tog in dom och skulle lasta. Alma tyckte jag var rätt lugn hela tiden, något sur bara. Efter en stunds trilskande så gick hon in, däremot när allt stängdes fick hon panik. Där skulle hon inte alls vara. Drar sig loss och vänder sig. Jag ser själv inte vad hon gör men såg hela transporten gunga och slog. Gjorde försök med att åka iväg en bit och se om hon lugnar sig. Tveksamheter uppstod över hennes odjud (hjälpte inte heller att varenda häst börja gnägga och stimma). Vi valde att ge upp och lasta av henne igen. Personligen tror jag att hon lugnat ner sig MEN TRO är inte säkert. Jag förstår deras beslut och vi känner oss hellre säkra än provar och de händer en olycka.

Vi får se om hon isf får åka med hästtransportör istället, får invänta rapport. Jag får såklart väldigt dåligt samvete att de åkt 17mil och får ta med sig en tomtransport hem igen. De är absolut ingen galen tottohäst, men än vanesak att stå instängd antar jag. Sen är de att man får ha en kamp med lilla Alma, om hon inte vinner så aha okej då, då är hon suuuper härlig meeeen hon måste testa.  Bättre lycka nästa gång.

   


Åååå så sitter jag och läser alla ston som blivit betäckta med sina hingstar  eller nån annans och de är konstaterade dräktiga. JAG VILL OCKSÅ.. Mina ston har vart väldigt blyga med brunst förutom dom som INTE ska betäckas, där är dom så tydliga man bara kan va. Dock så ska något av mina egna ston betäckas med Pinturero, om de så ska få föl i december ;) haha nej då. Ska bara först.

Av Sara Karlsson - 14 maj 2012 19:53

Ja, ännu dagar har gått och denne har bestått av REJÄL blåst. Varningar med risk för kraftiga vindbyar så valde dag faktiskt att ha mina 6 lurvar inne. De skulle dessutom kapa strömmen och vem vill chansa att ha hingstar, brunstiga ston och stormvindar ute. Inte jag. De verkade iallafall inte för missnöjda och Lugareño passade på att ta en extra sömntur.

Igår va de dessvärre inte så sega som idag.. Vilken syn, när jag är oskyldig så blir man ju lite nervös men väldans kul att se när gamlingarna tar fart.

Tittar ut genom fönstret och ser då Femme står rakt upp, WHAAT, har aldrig i mitt liv sett den hästen stå på bakbenen. Inte bara hon, syrrans valack tar sedan fart och springer runt som en galen köttbulle. Då ställer sig den 10år Yngre hästen sig i skogen ocg tycker dessa 14åringar är alldeles knasiga. FAST sen kunde inte hon hålla sig så 3 vildpannen for runt i hagen hoppande och skuttande, inte alla dagar man ser det. Såklart var inte min kamera med :(

In sedan visste vi ju hur de skulle bete sig, så för säkerheten tar jag kedjan. Denne kedja tyckte då inte trasan om, för då kunde hon ju inte kasta sig fram (har en läskig pressening som blåser bakom). Hon vill alltid gå snett bakom så är man inte med kan hon bli rädd så hoppsan ligger du som ett smäck på marken för?? Hon är ju inte speciellt liten så när hon reser upp sig känner man sej som en myra bland dinosarier.

Alla kom in utan herj. Stona har dock med vakna till liv, Alma har fått i sig krut tror jag, oj så hon hoppar och far. Misstänker att hon har de lite tråkigt med dessa äldre damer, men hon ska faktiskt flytta i veckan, få andra yngre kompisar. Alma är ju van att leka med sina yngre bröder så hon är ju en riktig tuffing.

Picarona är knasig igen, hon står och väntar vid grinden när man kommer men snart man är inne i hagen så går hon, Ska inte bli fångas. Suck, nått som är fruktansvärt irriterande. Förut tog vi ju Nabrisa och Olimpia in före och då kom hon ju men nu när Cubanita är med går de inte att gå med dom två. Men efter trix, lång väntan så brukar de gå, tååålamod.


Nåväl förövrigt är de väl inget nytt att rapportera. Rätt lugnt idag och imorgon är de som vanligt nya tag som gäller, se hur många busar man har då.

Av Sara Karlsson - 12 maj 2012 12:31

Ja fullt upp i vanlig ordning och dessutom drabbats av strömavbrott så har liksom inte kunnat blogga. Men är väl ingen som saknat oss inte, hehe. I torsdags kom ju Femme hem med buller och bång kan man säga, dessutom vrålbrunstig. Detta har då hörst i hela grannskapet. Från igår morse och heeeela långa dagen och hon gått och VRÅÅÅÅÅLAT, inge små gnägg utan VRÅÅÅL som en galen älgko. Började ärligt tro att de va en älg vi fått hem. Annars gick väl själva ihopsläppet bra, ett gammalt gäng som gått ihop för 1½ årsedan. Hon va liksom helt hysterisk så vet inte alls vad som hänt. Tänker inte säga att det är fodervärdens fel men kändes inte alls som samma häst man fått hem. Nu är de ju också första gången hon haft hingstar i samma stall, om detta triggat beteende eller att hon är van att hon ska ner till lösdriften men hamna i stallet, vad vet jag.

Idag så kändes hon som vanligt, nästan åtminstonde. Inget hysteriskt vrålande utan mer gnägg, vissligen irriterande men går att stå ut med. Ingen av hingstarna har faktiskt brytt sig om henne, varken inne eller ute tack och lov. Pinturero har svarat någon gång och då blev de ju liv i luckan men lugnat sej ganska snart.


Har vart bestämd åt min syster och gett henne en spark i häcken att hennes hästar får åka iväg början på juni. Lite taskigt men känns som vi har att göra endå och nu när de lilla delen är fullt med hästar så känner man även det på luften, måste fixa iordning bättre ventilation och vill då ha tomt. Dels så jag kan hjälp min morfar som får dessa uppdrag, då slipper jag springa och passa tider med fodringar och mockning osv. Ska försöka fixa iordning stallet som planerat och är de tomt så går de ju absolut mkt bättre. Så visst har vi att göra under sommaren men tror de blir bra sålänge vi sätter fart sen att även jag får sätta ett finger i leken, då morfar gärna tycker att asch de är inte så noga men då jag har koll på lagar och regler vill jag gärna säga till MEEEN försök övertala en 80åring som säger PÅ MIN TID!!!


Så kollar jag även beten, hade tänkt att bara Lugge ska åka men sen Nisse då, han går in överallt men att peta in en ensam valack med 7 andra ston känns sådär, han är dessutom sent kastrerad så man vet aldrig. Tänkte kolla beten så han och Lugge kan fortsätta gå tillsammans. Till dom åker hoppas jag att Pinturero står på betäckning redan så behöver inte han ha sällskap hemma.

Stona blir nog inne ett tag till eftersom Cubanita ska föla, hon har skojat lite med oss och har bestämt att vänta till den tiden vi misstänkte, hon ser ut att de är långt kvar och kan bli slutet på maj som vi trott. Har ju inge datum på när hon är betäckt så har absolut ingenaning men som hon ser ut är det en bit kvar.


Nu ska jag snart bege mig ut till stallet, är ensam hela dagen då mor min bestämt att åka iväg på resa.. Suck, vissa kan roa sig minsann ;) Har jag tur så får jag iallafall in med dom men blir tugnt att göra hela stallarbetet själv, har gjort det förut och gör de igen. Så därför jag bloggar nu, lär ligga som en padda i soffan när jag kommer in.

Ha de gött folket

Min underbara häst Pinturero:

 

Av Sara Karlsson - 9 maj 2012 22:38

Vi planerar för fulla muggar över sommarsäsongen, vart alla hästar ska ta vägen osv. Vi har tyvärr dåligt med hingstbete så har funderat om vi ska köra iväg Lugareño någonstans eller inte, har fått fundering över att ha honom hos Linda, långa vägen upp till Dalarna. Hon bor förövrigt nästintill granne med min far så vore ju bra, kan han göra lite nytta och ha koll på rackar ungen   

Pinturero var vi ju nästintill bombsäkra på att uppstalla honom utanför Arboga men har mina tveksamheter. Så funderar ett tag till.

Femme kommer även hem igen, de har vart super trist och hela situationen har gjort mig riktigt sur, arg och riktigt bitter. Hon var ju utlånad på foder ihopp om att hon skulle vara där ett bra dag, komma till en mindre hästflock där hon mår lite bättre. Men hade jag vetat om fodervärdens planer med körhäst så hade jag Aldrig ens funderat att ta ut Femme ur sin hage sent väldigt sent och skickat iväg henne. Då hade vi inte behövt ställa om i flocken osv. Då vi redan har för många hästar och måste försöka minska ner på "onyttiga" hästar vill jag att de ska hitta egna långvariga hem full med kärlek. De är inte lätt att hitta sånt till en 14årig travare som dessutom är väldigt speciell. Så förmodlingen gör hon sin sista sommar här hos oss. Vi har henne på annons och hoppas att hitta rätt köpare. Så är de någon som söker trevligt sto för ridning och sällskap, hojta till.


Idag har de vart en riktigt ruskdag. Hade precis uppehåll hela morgonen medan jag släppte ut hästarna till jag ställer mig i dörröppningen med Pinturero, då verkligen Öser det ner. Jahap, han har ju redan täcke, maten är utlagd. Var baara att kasta ut honom. Fast mina hästar är sällan petiga på att gå ut, såklart vill de gärna in lite tidigare.

Då vi vart lite sena så kom de in rätt normalt 19, men ingen verkar frysa fast var riktigt nöjda över att få komma in såklart.


Har även funderingar att gå med i hingstkursen som Therese Edlund arrangerar med Pepino PRE, jag velar ett tag till. Ska hitta på lite bus på lördag så vet inte hur kapabel jag är dagen efter   Men tänkte skicka ut lite reklam för er andra som kan tänkas vara intresserade. Jag vidarbefodrar gärna förfrågningar.


Nej nu ska jag sova, har setat fast klistrad vid datorn för länge och går och lägger mig FÖR sent, denna dator verkar inte komma på lösningar till alla planer och bekymmer som finns iallafall. Godnatt på er gott folk!

Av Sara Karlsson - 6 maj 2012 22:22

Min underbara fina hingst verkar vara på topp igen. Vår osemja berodde garanterat på att han var överdrivet full i energi, sur på leriga hagar och tänd på brunstiga damer. Vad annat kan man vänta sig då?

Han har vart så snäll igen så återgott de till normala som han alltid är, nu tar han tillrättavisning utan att skita på sig och förstår att matte menar allvar. Han har dessutom, 7månader senare upptäckt att han har större hage än vad han vågat gett sig ut på. Ett litet dike har stoppat honom men igår morse när jag satt vid frukostborde höll ja på att sätta kaffet i halsen när jag helt plötsligt fick se en Putte. Han är för kul den hästen, så han vart ju överlycklig över de lilla gräset som hunnit växa och rulla sig grååååååå, livet är härligt.

Igår var vi även och tittade in ett stall där vi funderat över att ha Pinturero stationerad. Jag har alltid svårt att lämna bort min fina fina guldgosse, MEN för att få något gjort så har vi inget val direkt. Anna hade fullt på ston och kunde inte ha fler hingstar. Detta stall är dock närmare så kan plocka hem honom eller åka och hälsa på honom när jag vill.

Såå nu ni med ston och är intresserade så går det bra att boka in honom och ni får isåfall höra av er för mer info.



Förövrigt har dagarna rullat på i oändlig fart, vissa bra dagar andra mindre roliga informationer. Trist och väntar ev tuffa beslut men hoppas ge det ett försök innan vi bestämmer. Gäller vårat travarsto, har letat som en dåre efter rätt hem och hittade en fodervärd, nu funkar det visst inte så Femme är åter till salu. Får jag henne inte såld eller hittar bra hem tvingas vi till de tråkiga beslutet, jag kan tyvärr inte dra på mig fler hästar och hon vill jag ha riden, jag hinner inte och för en häst bara stå är inte livet. Hon måste få en egen människa som vill ge all kärlek till henne. När jag själv köpte henne kunde jag inte ens i min vildaste fantasi tro att jag skulle föda upp PRE hästar..


Vi har nu även börjat träna Lugareño för litet visning, han är riktig lydig så tror han vet vad de går ut på men jag lyckas inte få till hans ökningar jag vet att han har. Han blir lite lat, travar men inget WAOW.. Hur träna detta, få honom lite taggad men ändå lydig. Han är ju full i bus så man vågar inte släppa för långt på linan.

Jaja övning ger färdighet, nu övar vi bara påväg in från hagen, måste ju börja nånstans.


Cubanitas fölning verkar vänta ett tag till, hon skrämdes ordentligt där ett tag men verkar ganska lugnt igen men inte långt borta. Måste hitta sladden till kameran, vill egentligen ha horsecam men vet inte om de är nödvändigt med en sån investering när det bara är en fölning och vi har en fungerande kamera, inte bra men funkar.

Hon ha även vågat närma sig flocken och vill gärna vara med dom nu lika så dom är vana att hon är med. Igår visade Nabrisa hur känsligt de va när vi gick iväg före. Eftersom de fortfarande är lite osense så går jag alltid sist MEN nu har Picarona börjat med sina dumheter igen och ska inte fångas in utan går iväg, ändå står hon vid grinden och väntar. Till och med hennes 1åring är duktigare än hon, Alma står alltid först och står glatt och väntar när man går in i hagen.

Så igår tänkte ju inte Picarona alls bli fångad och vi vänta å vänta men naae, så smög jag och Cuban förbi och gick in. Bara det att när mamma han öppna grinden (surstinan fångades in snabbt efter vi gått), så börnar Nabrisa och Alma in, snabba snabba. De går ju fortfarande lösa in då vi är lite ont om folk, hehe. Men de brukar gå bra. När alla var inne kunde de äta igen.


Idag fick hästarna komma in efter 12 timmar nöjda och glada över de fina vädret. Själv vart de lite tufft att ta in dom så sent. Vart hos syster och lekt med Silje, tänk hur lycklig och varm i hjärtat man blir av en unge som skrattar åt ens fåniga beteende   


Här är iallafall lite bilder på Pinturero, jag råkade skrämmas lite host:

   

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards