Yeguada SK

Alla inlägg under september 2015

Av Sara Karlsson - 28 september 2015 17:09

Denna sommar har nu passerat i en rasande fart och shit vad det hänt saker, det fortsätter hända grejer och ser ut att kunna bli mycket förändringar här.
Tyvärr måste antalet hästar minskat, för deras skull. Unghästar, avelsston sällskapshästar finns på lager.
Även fast suget på att spara en av fölen så får vi se.

Jag försöker orka och hinna med att rida Lugge som fortsätter vara ett riktigt krutpaket. Han är dock mycket tryggare att rida ut på och hetsar inte iväg längre vilket är väldigt skönt att bara luffsa på.

Lösdriftarna har nu slutat på bete då de tyckte de inte räckte med gräs längre, bortskämda små kräk ;) så nu får även dom hö.
Gulan får vi se hur de blir med om hon kommer in på stall i vår för att se om vi hinner med och tränar henne och ev skicka iväg på inridning, hon blir faktiskt 3år, tiden går.
Jag har sagt att inga fler unghästar men likförbaskat sitter man å tittar. Men nej inget hästköp nu.

Förra veckan var ett riktigt slit, då man fått hoppa in på dubbla distrikt och jobbat fler timmar än man ska. Det är ett väldigt fysiskt krävande arbete så man kommer hem är man helt slut. Men jag gillar ändå det fysiska och trivs med jobbet men de får gärna inte bli för mkt. Nu är det väldigt osäkert vad som väntas av mig därför råder det lite akut att sälja av hästar. För allas skull.
Men nej, sluta gör jag inte. Aveln och ridningen fortsätter i den mån jag hinner med, hästarna kommer alltid vara min flykt på tuffa arbetsdagar så är det alltid underbart att gosa med en hästmule.

Uppdateringarna kommer lite då å då, följ även gärna på fb där man är lite mer aktiv.

Av Sara Karlsson - 4 september 2015 16:57

Efter nästan 2 veckors "semester" kommer man tillbaka till jobbet, återigen ett nytt distrikt. Men denna gång är det större möjlighet till fast. Kanske blir man kvar, återstår att se. Iallafall helt okej att börja jobba igen, formen kommer nog aldrig vara så bra som den är nu.

Hästmässigt har jag jobbat lite med Lugge, förra veckan när jag inte jobba gick han 3 ggr under veckan. Tänkte starta långsamt. Gick super bra i ridningen. Igår red jag honom igen och han var inte super pepp, mest bockningar hela tiden, tur nog känner man knappt av dom men stundtals gick han super fint. Men man känner att kondisen han hade är borta, usch så tugnt allt var.

Dock var jag själv rätt sliten efter jobbet, inte direkt plättlätt.


Nu ska man försöka komma igång med ridningen också och orka hålla på samtidigt som man jobbar. Det är min absoluta nackdel att jag gärna blir lite trött å slö. Tränar helst på fm men då vill jag gärna sova då man kliver upp 01.00 varje natt och kommer hem mellan 07 och 08. Blir säkert lite tidigare längre fram. Då tänker man att man kan rida em, men då är de alltid någon jävel som stör. Alltid gör man något annat, oftast på fm får man pyssla ifred och man får saker gjort. Klurigt de där när man hela tiden måste anpassa sig efter alla andras tider. Men förhoppningsvis ska de lösa sig.


Eftersom det inte är så mkt mer är det ett kort inlägg. På återseende!

 

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards