Yeguada SK

Alla inlägg under maj 2016

Av Sara Karlsson - 9 maj 2016 15:52

Sitter och tar en paus utanför stallet och tänkte att asch, varför inte dra till med ett blogginlägg.
Tänk vad solen och vår kan göra med humöret. Glädjen till hästarna är tillbaka och de har hållt sin matte på gott humör. Trots det går det trots allt tungt, kroppen känns bra sliten nu. I veckan som var kom äntligen mitt eget beslut, aveln kommer ligga på is ett tag framöver. Jag flyttar ifrån gården och övervakningen kommer inte kunna gå som jag önskar. Dock måste jag lösa hur jag ska göra med min underbara Nabrisa som blir det ensamma stoet kvar. Som många vet är det rätt otacksamt att hålla på med avel. Allt ska vara färdigt, ridet välhanterade, snälla i allt ja ni fattar.
Hur länge pausen dröjer vet jag inte. Hingstarna Invierno och Pinturero blir kvar och kommer finnas tillgängliga för avel (Invierno såklart när han är tillräcklig gammal).

Ett tag försökte jag sälja Lugge, dels för att han förtjänar en bättre ryttare. Men genast kom prutarna. Han var för dyr osv. Han är en häst som ligger varmt om hjärtat så ja, kanske är dyr men de får han vara. 55.000kr låg han ute för. Men han får hänga kvar, om jag kanske inte hittar en bra fodervärd. Hästar ska dock minskar, tunga beslut som vanligt.

Sorpreza är fortfarande till salu. Otroligt läcker åring som jag tror mkt på. Fin i kroppen och härliga gångarter. Nackdelen är hennes temperament där hon tycker vi människor är totalt onödiga. Eller att vi bara ska hitta på hemskigheter varje gång vi är i närheten. Vi börjar äntligen komma mer och mer överens. Därav har hennes pris vart väldigt billigt, hon vill ha en ägare som förstår henne, kanske lite diva fasoner. Hon är iallafall en häst för framtiden. Tyvärr inga nya bra bilder på henne men ska försöka fixa.

Planen i dagsläget är att hästarna ska snart ut på bete, ska bli riktigt skönt. Verksamheten ska ligga på is, de är som sagt inget kul längre. Istället hoppas jag ridningen kommer i fokus och man kan rida och ha kul, utan press.
Ha de fint alla vänner. Bjuder på en bild på Invierno, härlig liten häst som förmodligen inte blir så liten ;)

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards