Yeguada SK

Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Full fart framåt!

Av Sara Karlsson - 24 januari 2016 11:33

Januari har snart passerat. Födelsedag har hunnits med, föl födds och även häst som flyttat.


Araña flyttades faktiskt på min födelsedag, hon var inte riktigt överens med oss men vi alla var lugna. Även Araña trots hon växt fast. Till slut kunde vi använda lite extra armstyrka då vi märkte att hon inte tänkte gå på frivilligt. Ingen av oss var stressade eller herjade. Till slut, kanske max 10 min var hon på släpet och påväg mot Boden. Resan var dock väldigt turbulent och jag är glad att alla kom fram helskinnade. Araña verkar redan gjort sitt namn i flocken, och styr å ställer. Hmmm. Mamma Nabrisa är van vid det här laget och tog inte alls flytten hårt.


Lillkillen Froztie har fått vart inne väldigt mkt pga kylan. Känns väldigt jobbigt men faktiskt har Ibis hållt sig lugn trots kompisarna fått gått ute. Hon förstår nog mer än vad man tror.

Men en vecka har nu gått och Froztie har fått vart ute em i omgångar. Var lite jobbigt den första dagen med de andra hästarna. Åringen Sorpreza har tyckt det vart stört kul med en ny liten sak så Ibis har fått fullt sjå att jaga bort en envis liten åring.

Igår hade vi fotografer ute, och jag vart lite övermodig. Hade varnat att de fick fota så som han var utan att jag jagade på dom. Men jag kunde inte låta bli. Givetvis vart de kaos när Froztie tappa bort mamsen och hamna i kläm blland de andra närgångna hästarna och fick panik, så som jag förutspått, om jag bara lyssnat på mig själv. Men men,. Han hamnade på fel sida staketet med hela gänget efter sig, tur nog vänder alla och in i hagen igen. Lugnade ner sig direkt när han hittade mamsen och de andra fick hålla sig på avstånd. Han har inte riktigt förstått staketet ännu eller så är han äckligt smart redan och vet när strömmen är på eller inte.

Ursöt är han iallafall eller hur?

                     

Fotade även den lilla busiga åringen. Sorpreza är ju till salu och tror nog till rätt hem att de kan bli nått även av denna lilla fröken.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Karlsson - 9 juni 2016 20:27

De händer väldigt mkt nu och hästantalet har minskat som de känns nu rejält. Sorpreza och Guapita (fröken Gul) är sålda men Sorpreza hade ingen plan alls att lämna Arboga. Gulan däremot klev på utan som helst bekymmer och åkte till sitt nya hem. Nu...

Av Sara Karlsson - 9 maj 2016 15:52

Sitter och tar en paus utanför stallet och tänkte att asch, varför inte dra till med ett blogginlägg. Tänk vad solen och vår kan göra med humöret. Glädjen till hästarna är tillbaka och de har hållt sin matte på gott humör. Trots det går det trots a...

Av Sara Karlsson - 25 april 2016 14:04

Tröttheten sitter som en smäck i kroppen, jippi. Man vill så mkt men de är som man trampar i kvicksand och kommer ingenstans. Vart ska man börja, hur ska man börja? Ja just nu är huvudet fullt i tankar. Betes perioden längtar jag efter då de känns ...

Av Sara Karlsson - 26 mars 2016 13:51

Ibland går de fort, vissa saker tar frustrerande lång tid. Nu är det påsk och jag får iallafall några lediga dagar förutom idag. Som vanligt far man runt för att slippa med vissa saker men man har fortfarande stallet att sköta. Mitt komma bort å bara...

Av Sara Karlsson - 20 mars 2016 12:20

Just nu känns de som man inte gör annat än å sitter i bilen och far runt mellan städerna Arboga och Köping. Eller så är man ute å jobbar och sitter och kör för det. Nog allt har man å göra, och det märks när man inte har det för då går man nästan i t...

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards