Yeguada SK

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara Karlsson - 30 oktober 2012 15:38

Till min stora besvikelse är de nu plus grader igen   . Leran är tillbaka och min onda häl kan inte göra ondare när man sugs fast i den dumma leran.. Gillart inte alls. Inte hästarna heller för den delen.

Jaja allt måste ju skötas vilket fall som helst så man får stå ut och kanske inte klaga så mkt, vilket jag är väldigt bra på.


Dagarna rullar på och hästarbetet är ju hela dagarna nu. Igår hade jag extra roligt med utsläpp då de skulle börja blåsa nå så fruktansvärt, plus att bönderna kommit igång med deras "arbete" på åkern och de förs ett jäkla oväsen. Å då gå med 2 hästar som är på tåna är ingen höjdare, överlevde dock det hela och idag gick de mkt bättre ut, puh.

Egentligen borde jag vara ute och mocka men jag fastnade visst, fotade lite efter lunch på Ventarrón. Som förövrigt Inte alls är kul att fota, hur man än gör, jagar han med plastpåsar eller annat diverse väsen så bryr han sig inte. Joggar runt i bästa fall, därav kanske lite halvluddiga bilder. Sen är de ju lerigt, å han är väldigt fin i kanten så vill ju inte springa och lorta ner sig heller. FAst, några bilder fick jag trots att även kameran protesterade:

         

Han har ett jäkla bra steg, men inte direkt show typen. Lugn och cool kille. Fler bilder kan beskådas på Yeguada SKs facebook sida länk hittar ni på sidan till höger, kunde inte klistra in länk   

Nehep, nu väntar stallarbete, tack för mig

Av Sara Karlsson - 28 oktober 2012 22:42

Äntligen har både sol och kyla dykt upp. Som man har längtat, leran har tagit halft kål på mig och hästarna. Mycket har man märkt av på Pinturero, han har Inte vart rolig att ta in och ut ur hagen. Mycket energi som sprallar och pga leran står han still i hagen och exploderar sedan på fast mark, mindre kul för den som håller i. Nu när de fryst på, och mer behagligt så är de bara titta klockan, jodå, där har vi kl 17 buset och snälla å lugna Pinturero tas lätt in på kvällarna.

Lavanda däremot, hon har vaknat till monster och stackars hennes mams får stå ut med mkt när hon kör igång rodeo i boxen. Inte lätt att vara mamma till ett litet vilddjur, så är väl tur hon är dunder söt   


Både helgen och veckorna springer iväg och har liksom inte tagit mig tid eller lust att blogga, som sagt detta regnande som vart har jag att man deppat ihop men nu kom energin tebax så nu jäklar. Tyvärr så vart de nog bara i helgen, imorogn väntas blåst och massa snö å regn. Gillas inte, eller ja, snö men inte regn, urk.

Förövrigt har det inte hänt så mkt.

Jag får rapporter om Lugareño och de går jätte bra, har gått över bommar och han är så nöjd över att ha något att göra. Har inte haft tid att hälsa på men känns verkligen som det är tid för det, mkt man missar, alla hans framsteg.

Sitter och planerar lite för framtiden, satsningar och lite smått å gått. Hemlisar ännu men ja hoppas mkt kan hända.


Så är vi fortfarande inne på att minska ner antalet hästar, många behöver komma igång nu och hitta sin egen matte eller husse som vill ha en häst att pyssla med. Bara kolla in hemsidan.

Skulle ha fotat nere i lösdriften idag men tyvärr har jag vart "halt" satans skoskavsår som vägrar ge med sig och eftersom man går så mkt om dagarna hinns det ju inte läka ihop så man går som en skjuten kråka, Skit fint. Nåväl, man överlever men går lite saktare fram och de är tur hästarna har tålamod   


Nu blir det sängen, man blir lite lätt förvirrad av klockslagsbyte. Hästarna är nog med lite förvirrade.

God natt

 

Av Sara Karlsson - 14 oktober 2012 16:45

I fredags tog jag med mig kameran, solen lyyyste ibland bakom molnen och kämpade tappert med att lysa. Jag har inte kännt för att fota speciellt alls pga leran, trista gråa vädret men nu fick jag allt ge med mig och fota lite.

Hade provat innan med mobilen men gick inte så bra. Dock bråkade jag en hel del med min kamera som inte alls ville ta kort när jag tyckte så trodde jag skulle kasta ner den i leran och hoppa lite. Fick fixa lite så funkade den igen, men inte lika bra som vanligt så medan jag trasslade hann både Cubanita och Lavanda tröttna och såg ut som segproppar. Innan sprang de båda Sååååååå fint, typiskt. Här är några, ja jag vet de är jätte geggigt här, vet inte hur ni har det:

     

     


Sedan Picarona som faktiskt har rätt schyst tramp under fötterna:

           


Och så fina Nabrisa:

               

Blev kort inlägg idag men mer bilder, som det ska vara :)

Av Sara Karlsson - 11 oktober 2012 16:52

Dagarna rullar på och de har redan hunnit bli torsdag. Tiden går fort när man har roligt?!!? Eller hur?

Jo men de har gått bra denna vecka faktiskt, förutom sjuk häst och att jag drabbats av förkylning. Igen.. I måndags satte vi fart med lösdriften, hagen behövdes fixas och kollas varför elen inte fungerade som den skulle. När vi fick iordning ena sidan, Ja då funka inte dena andra halvan. Tack och lov behövdes det bara byta ut en stump tråd bara så va de klart. Nu funkar det som de ska. Hästarna har skötit sig bra, huuurra. Måste komma ihåg att fota dom någon dag, fasiken va de växer. Azora bjöd på en riktig show igår när vi körde hö och jag svär en låååååång ramsa att hon inte fastnade på bild.

Märks att hösten satt sina rötter nu och hästarna är Otroligt pigga, fulla i bus så man får hänga med i svängarna på mornarna annars är risken att man drasar i backen. Fort ska de gå.


Förövrigt har vi inte något särskilt nytt så blir ett ganska kort inlägg, inga nya bilder heller, leran förstör mkt av att vilja fota. Hoppas fota Lavanda lite, lilla lurven som förövrigt inte tänker klippas.

Så.. Tror inte de är något mer att uppdatera. Hästarna mår nu bra och jag har j ubara lite förkylning.

Vi seees :)  

Av Sara Karlsson - 6 oktober 2012 12:10

Har inte haft lust att blogga något, de har inte hänt något speciellt under veckan och den har faktiskt vart ganska lugn. Tröttsamt med leran men när solen väl tittat fram oj så nöjd man blir endå, finns det inget att klaga på. Tills man halkar och geggar ner hela sig, MEN ÄNDÅ.


Lavanda börjar närma sig att skrivas in i stamboken, har dock inte fått någon tid så får hoppas att de inte glömt bort oss. Cubanitas och Lavandas värld höll på att raseras igår morse. En flyttad vatten tunna och en parkerad bil blev till en katastrof, enligt dom. Suck. Efter mkt om och men kom de iallafall in i sin hage, men UTAN vatten, tunnan var ju mystiskt borta från sin vanliga plats. Jag hoppas dock de kommit på att de är vatten i den nya (samma) tunnan som står i hagen.


Idag kunde man ju väckts av nå trevligare men icke. Lösdriftarna har nu vart i farten igen. Höet har tagit slut under morgon timmarna men hallå, några timmar utan hö kan man väl vara? Nej, då är de samma och är på staketet, ofta är det bara en, men nu lyckats haft sönder och fått med sig 5, av 7. Alla PRE hästar, suck, tack och lov för kallblod som åtmonstone respekterar tråden. Var bara att rulta ut med godis och kunde ganska enkelt få in dom igen. De vågar nog inte ge sig iväg för långt när chefen är kvar i hagen. Så nu ska vi fixa iordning hagen igen, se varför strömmen slutat att fungera också, så ska jag koppla om och hoppas den lilla saten får sig en knäpp på näsan. De spränger inte genom staketen utan hon vackert kryper under, eftersom strömmen inte fungerat är de ju nemas problemas, sedan blir orolig när kompisarna går iväg, och DÅ spränger staketet, men IN. Tröttsamt så jag, mååånga billiga PRE hästar finns nu i lösdriften. Känns som vi börjar tröttna lite, de också. 2 är ju 3år nu och tror säkert att de kan gläjdas av en egen husse eller matte som vill ha en trevlig ridhäst. 

Vi vill ju minska ner på hästantalet då vi varken orkar med eller hinner med så många som vi har idag. Så man kan göra sig ett klipp. 


Tyvärr inga nya bilder är tagna, haft så lerig så har inte suget att fota lervällingar. Men iallafall har Virre gått och blivit jätte fin nu i hullet, lite till går ju förstås men jämnfört med innan. Trevlig att hålla på med, dock väldigt stor, är inte lång själv så när han reser upp sig så blir man rätt liten. Nu är han ju jätte snäll och gör inget.

Även han till salu, för någon som söker häst av storlek, stam och rörelse. 1år nu och är garanterat redan 160cm:

   

nehep, ut och arbeta lite, tack å hej!

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards