Yeguada SK

Direktlänk till inlägg 28 september 2015

Mycket nytt blir det!

Av Sara Karlsson - 28 september 2015 17:09

Denna sommar har nu passerat i en rasande fart och shit vad det hänt saker, det fortsätter hända grejer och ser ut att kunna bli mycket förändringar här.
Tyvärr måste antalet hästar minskat, för deras skull. Unghästar, avelsston sällskapshästar finns på lager.
Även fast suget på att spara en av fölen så får vi se.

Jag försöker orka och hinna med att rida Lugge som fortsätter vara ett riktigt krutpaket. Han är dock mycket tryggare att rida ut på och hetsar inte iväg längre vilket är väldigt skönt att bara luffsa på.

Lösdriftarna har nu slutat på bete då de tyckte de inte räckte med gräs längre, bortskämda små kräk ;) så nu får även dom hö.
Gulan får vi se hur de blir med om hon kommer in på stall i vår för att se om vi hinner med och tränar henne och ev skicka iväg på inridning, hon blir faktiskt 3år, tiden går.
Jag har sagt att inga fler unghästar men likförbaskat sitter man å tittar. Men nej inget hästköp nu.

Förra veckan var ett riktigt slit, då man fått hoppa in på dubbla distrikt och jobbat fler timmar än man ska. Det är ett väldigt fysiskt krävande arbete så man kommer hem är man helt slut. Men jag gillar ändå det fysiska och trivs med jobbet men de får gärna inte bli för mkt. Nu är det väldigt osäkert vad som väntas av mig därför råder det lite akut att sälja av hästar. För allas skull.
Men nej, sluta gör jag inte. Aveln och ridningen fortsätter i den mån jag hinner med, hästarna kommer alltid vara min flykt på tuffa arbetsdagar så är det alltid underbart att gosa med en hästmule.

Uppdateringarna kommer lite då å då, följ även gärna på fb där man är lite mer aktiv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Karlsson - 9 juni 2016 20:27

De händer väldigt mkt nu och hästantalet har minskat som de känns nu rejält. Sorpreza och Guapita (fröken Gul) är sålda men Sorpreza hade ingen plan alls att lämna Arboga. Gulan däremot klev på utan som helst bekymmer och åkte till sitt nya hem. Nu...

Av Sara Karlsson - 9 maj 2016 15:52

Sitter och tar en paus utanför stallet och tänkte att asch, varför inte dra till med ett blogginlägg. Tänk vad solen och vår kan göra med humöret. Glädjen till hästarna är tillbaka och de har hållt sin matte på gott humör. Trots det går det trots a...

Av Sara Karlsson - 25 april 2016 14:04

Tröttheten sitter som en smäck i kroppen, jippi. Man vill så mkt men de är som man trampar i kvicksand och kommer ingenstans. Vart ska man börja, hur ska man börja? Ja just nu är huvudet fullt i tankar. Betes perioden längtar jag efter då de känns ...

Av Sara Karlsson - 26 mars 2016 13:51

Ibland går de fort, vissa saker tar frustrerande lång tid. Nu är det påsk och jag får iallafall några lediga dagar förutom idag. Som vanligt far man runt för att slippa med vissa saker men man har fortfarande stallet att sköta. Mitt komma bort å bara...

Av Sara Karlsson - 20 mars 2016 12:20

Just nu känns de som man inte gör annat än å sitter i bilen och far runt mellan städerna Arboga och Köping. Eller så är man ute å jobbar och sitter och kör för det. Nog allt har man å göra, och det märks när man inte har det för då går man nästan i t...

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards