Yeguada SK

Alla inlägg under april 2016

Av Sara Karlsson - 25 april 2016 14:04

Tröttheten sitter som en smäck i kroppen, jippi. Man vill så mkt men de är som man trampar i kvicksand och kommer ingenstans. Vart ska man börja, hur ska man börja?

Ja just nu är huvudet fullt i tankar. Betes perioden längtar jag efter då de känns otroligt tungt att hålla på i stallet, är det kul längre? Antalet är för mycket och blir man ridsugen behöver man bara titta in i stallet och se vad som måste göras först då är man helt plötsligt trött igen. Stallet är nu fullt, 9 boxar ska mockas och halmas, flera höpåsar ska packas. Vissa tycker men de är ingenting, nej, kanske inte men just nu för mig går de trögt.


Hästarna är i en period de känns som att deras höjdpunkt på dagen (speciellt mornar, när man är som tröttast efter jobbet) är att driva matte till vansinne. Klart så är ju inte deras tanke utan är väl min dåliga energi som är trött som säkert triggar igång deras betéende. De är i stortsett ute 12 timmar om dagen, trots det verkar de som de går på socker och massa energi. Vilda och galna, men då kanske odm är glada, vad vet jag :)


Framtiden ser ev ut som att jag kommer flytta ifrån gården, mor kommer får sköta den själv och jag drar mig vidare. Givetvis är hästarna kvar, men vad ska man satsa på? Funderingarna är många just nu, vad är mest lönsamt, vad är roligast? Att få vara uppfödare är såå himla givande, men säljs fölen som man vill? För det priset man vill? Lite trött på unghästar som ständigt hittar på bus. Har aldrig i mitt liv haft så mkt rymningar som nu. Ska man behöva minimera hagarna, bygga meterhöga stängsel för att hålla de kvar? De har alltid fritillgång på mat, stor fin hage men trots det ska de gå ut.


Kanske man ska satsa på ridhästar trots allt? Längtar lite efter att få hem mitt nya fuxsto, kanske blir hon kvar, kanske säljs hon. Ta hem en till, som försäljning, en trevlig ridhäst att sälja?

Min största fråga är då, Nabrisa då? Hon är mitt ända avelssto, henne vill jag inte göra mig av med. Men ett avelssto, hon ska få föl, de behöver ju sällskap? Ibis åker i sommar, Frozten kommer troligtvis få gå med Nisse.


De är mycket som rullar i huvudet och ibland önskar man att man visste vad man gjorde men nu är det tomt.


Trots allt detta är jag i en lycklig period i livet, mycket händer och hästarna är ju ett stort faktum och den stora delen i mitt liv men de måste finnas mer plats för annat.


Så just nu är som ni sett flera hästar till salu. Eller inte flera men några iallafall. Får helt enkelt fundera vidare, kanske dyker en röst upp som säger precis hur jag ska göra.

Ha de underbart alla vänner där ute <3


Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards