Yeguada SK

Alla inlägg under oktober 2015

Av Sara Karlsson - 8 oktober 2015 16:52

Sitter med blodsprängda trötta ögon och ska skriva ett inlägg. De tar sin tid mellan varven men vi rullar på som vanligt i stort sett. Inga större projekt på g men klart man har lite tankar och funderingar.


Försöker hitta rutiner om att komma igång att träna/rida Lugareño på em/kväll istället för mornar som jag tidigare gjort. MEN jag är så väldigt trött, efter att sovit hela fm känns de svårt att komma igång. Jag vet att flera säger ja men kan jag kan du, jojo men har man flera hästar att sköta? En eller 2 hästar är ju plättlätt men 12? Ingen ursäkt men de går lite trögare plus att man har ett energikrävande arbete på natten. Men dette ska försöka lösas, på nå vis. Saknar sällskapet, kanske någon som kunde knuffa igång en lite och dra ut en på en ridtur. Men själv har jag ingen häst jag törs slänga upp någon på. Nisse är het som en galning, Lugge är krävande, hmm man skulle ha en snäll valack till de flesta kunde rida på *funderar och spånar vidare på den idén*


Meed liiiite flyt KANSKE jag lyckas lura till mig sällskap så kommer jag dra mig ner till Skara nästa helg och Axevalla (stavas?). Men eftersom de är av de manliga sällskapet är det inte jätte imponerat med hästar. En dag hoppas jag få till åtminstone. Ingen häst med tyvärr. Vore dock himla roligt att träffa alla bekantskaper igen, någon läsare som tänkt åka?


Lite spänning väntar dock i höst med en ev försäljning, törs inte riktigt säga mer än så. Tråkigt men ändå kul på samma gång, återigen en favorit som lyckas charmat en spekulant. Men hur kan man inte låtas bli charmad av dessa goingar. Tur de finns så bra köpare så man kan släppa iväg alla guldklimpar.

Å på tal om guldklimpar, en av våran uppfödning Zanquilargo YSK var på clinic med sin ägare förra helgen och jag fick ett alldeles härligt meddelande på kvällen om hur bra de gått. Nästan tårögd och stolt uppfödare, tänka så bra de kan bli, all kärlek till er 2.

   

Bilder från Sandra. Zanquilargo är 2 år och undan Nabrisa (dräktig med helsyskon) och efter Pinturero LXI, vilken lyckoträff   


Skulle göra mycket vid datorn idag men nu vankas stallet. Äh datorn får man ta tag i när det regnar, då har man inne dag. Ha de toppen alla hästälskare !

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards