Yeguada SK

Alla inlägg under juni 2015

Av Sara Karlsson - 23 juni 2015 16:03

Full fart och trots de dåliga vädret har vi några bra nyheter.
Pintureros första sto är dräktig, de har inte vart den lättaste damen för Pinturero men de gick, hurra!

Nabrisa åkte förra helgen och är nu också betäckt, hoppas få hämta hem mina små godingar snart.

Hästarna i lösdriften har fått bytt bete. Stora beter väntade och de vart mkt glada. Lite tråkigt att de inte har skydd av lösdriften men de har stor skog att ta skydd i.

Lugge och Nisse då, jo Lugge tröttnade på semestern redan i lördags och står vi grinden och gnäggar. Trots alla tänkbara flugskydd. Han ropar titt som tätt och tycker att han ska få komma in. Vissa är verkligen inte gjorda att gå på bete, men när vi har så tråkiga vinterhagar så får de allt stå ut några veckor.

Kort och gott inlägg idag, ha de fint
( bild, lösdriftarna på g att byta hage, Freja i täten)

Av Sara Karlsson - 15 juni 2015 15:41

Man hinner sällan med att blogga denna tid. Full fart framåt, hade äntligen några varma dagar med skinande solsken.
I lördags blev sommarhagen klar så idag får grabbarna gå ut på bete ett litet tag. Fick inget annat bete men visst skönt att ha dom hemma. Sedan får vi skifta och stona får ta den hagen. Inte vad jag önskat men man tager vad man hager. Lösdriftarna har iallafall gott om gräs och snart dags för dom att byta hage till den stora.

Även igår så åkte Nabrisa och araña till Pinturero. Cubanita skulle egentligen åkt före men fick ingen ledig lucka att lasta å åka.
Araña var inte jätte imponerad av släpet och tyckte de va skit läskigt, men stod på rampen gjorde hon iallafall, blev halt för hennes små fötter. Till slut fick hon en liten knuff in, rörde sig inte en cm, till skillnad från hennes upprörda mamma som hördes långa vägar. Hon hatar att åka transport men ändå kliver hon på snällt.
Nu hoppas vi på bebis ??
Pintureros ponny sto hade tyvärr inte tagit sig på första brunsten, och var tillbaka förra helgen, nu får vi hålla tummarna igen.

Fuxan Ibis verkar lägga på sig hull och nog allt kan man ana en dräktighet. Hon är konstaterad dräktig men man kan inte låta bli att tveka. Hon är iallafall väldigt trevlig häst och anpassat sig riktigt bra här.

Lugge står å samlar damm, hehe nä inte riktigt men vilat länge nu. Man får lite ångest men har inte haft orken sedan jag började jobba, man vart lite inkastad i jobb och nu måste man komma in i det.
Slet arslet av mig förra veckan då det var väldigt mkt för en helt ovan person. Det är inget lyx jobb men de duger, gillar jobba själv och så slippa gå upp as tidigt på morgonen, nu går jag upp mitt i natten och de funkar bättre ;)
Denna vecka hoppas jag det blir lite lugnare så man kommer in i det mer.

Fick också en fin bild på Llovizna från hennes nya ägare ?
Nu väntas ett helsyskon och väntar med spänning

Av Sara Karlsson - 4 juni 2015 12:55

blir dåligt med bloggande nu ett tag skulle jag tro.
Äntligen fått tag i mig själv och faktiskt fått tag på ett jobb. Min vän Johanna kände att hon inte klarade av nattjobbet och gav det till mig. Nu hjälps vi åt ett par nätter. Klart det är roligare med sällskap men snart ska man ta tag i det själv, skrämmande. Men de ska nog gå bra, kan man alltid hoppas.

Fölen växer och frodas, tyvärr haft otur med vädret så man mått skapligt dåligt över att ha dom ute. Skönt nog är de inte på bete ännu utan får vänta. Värmen har äntligen hittat hit, men med blåst, fy sjutton vad det ska blåsa jämt.
Grabbarna fick tyvärr inget bete, nu har jag kollat runt efter något lämpligt så får se. Annars får vi göra iordning hagen här hemma men hade helst velat den stod till stona går där. Men men.

Nu ska jag försöka bekämpa tröttheten. svårt å sova under fm.
Så ni som ev söker mig via telefon, satsa på eftermiddagar istället.
Ha de fint

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards