Yeguada SK

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Idag skulle han ha blivit 2år!

Av Sara Karlsson - 20 april 2012 23:40

Allt känns som igår även fast de va över ett år sedan lilla Lechuzo el Divino lämnade jorden. Minns allt, fölningar osv. Första meningen jag sa när han var på väg, ååånej inte NUUUU!! Mitt på ljusa dagen, hade precis släppt ut de andra fölen då jag ser Freja ligger i lösdriften fast mitt i höet och trycker. Varför jag sa ånej va just att jag var väldigt trött, haha, vakat nätter och så ska han liksom komma mitt på dagen. Tur hade jag min syster med så vi kunde ta in Freja till boxen.

Där gick de tugnt och vi ringde förstärkning (Sophies man Walle), han har vart med en hel del, fast med kor så de alltid bra att ha en support när man själv inte riktigt tänker klart. Till slut var han ute och var snabbt på benen. Lechuzo var redan från början en charmör, riktigt egen och gick precis dit han tyckte, sällan rädd för något. Sån skillnad på psyke från han och hans mamma som lätt blir stressad medan han själv var så himla cool, hans far var ju en PRE, säger ju allt.

Ludde som han kallades såldes ganska snabbt men bodde kvar såklart till han var 7månader.

Redan efter 2 veckor råkade han ut för en allvarlig olycka med en sena som var av och inflamerad, stor risk att han aldrig skulle bli bra, och aldrig kunna bli en ridhäst. Där slutade hans unga liv. Jag tror allt har sin mening, hur tuff den än är.

För året där efter, 21 april 2011 fölar Picarona ett svart stoföl Pascua De Alma, de är så lika på många sätt. Pascua De Alma betyder påsk själ, hon föddes på påsken och för att hedra Lechuzo fick hon det namnet.

Så hon betyder Otroligt mkt för mig, för oss alla här på stuteriet.

Imorgon alltså fyller även Azora och Alma, Azora hela 2år och Alma 1år, tiden springer iväg.


Bilder på Ludde, den fula lilla ankungen som skulle växa upp och bli en ståtlig och vacker häst:

 

E. P.R.E hingsten Bonic U. Kallblodstravaren Freja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Karlsson - 9 juni 2016 20:27

De händer väldigt mkt nu och hästantalet har minskat som de känns nu rejält. Sorpreza och Guapita (fröken Gul) är sålda men Sorpreza hade ingen plan alls att lämna Arboga. Gulan däremot klev på utan som helst bekymmer och åkte till sitt nya hem. Nu...

Av Sara Karlsson - 9 maj 2016 15:52

Sitter och tar en paus utanför stallet och tänkte att asch, varför inte dra till med ett blogginlägg. Tänk vad solen och vår kan göra med humöret. Glädjen till hästarna är tillbaka och de har hållt sin matte på gott humör. Trots det går det trots a...

Av Sara Karlsson - 25 april 2016 14:04

Tröttheten sitter som en smäck i kroppen, jippi. Man vill så mkt men de är som man trampar i kvicksand och kommer ingenstans. Vart ska man börja, hur ska man börja? Ja just nu är huvudet fullt i tankar. Betes perioden längtar jag efter då de känns ...

Av Sara Karlsson - 26 mars 2016 13:51

Ibland går de fort, vissa saker tar frustrerande lång tid. Nu är det påsk och jag får iallafall några lediga dagar förutom idag. Som vanligt far man runt för att slippa med vissa saker men man har fortfarande stallet att sköta. Mitt komma bort å bara...

Av Sara Karlsson - 20 mars 2016 12:20

Just nu känns de som man inte gör annat än å sitter i bilen och far runt mellan städerna Arboga och Köping. Eller så är man ute å jobbar och sitter och kör för det. Nog allt har man å göra, och det märks när man inte har det för då går man nästan i t...

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards