Yeguada SK

Alla inlägg under juni 2016

Av Sara Karlsson - 9 juni 2016 20:27

De händer väldigt mkt nu och hästantalet har minskat som de känns nu rejält.
Sorpreza och Guapita (fröken Gul) är sålda men Sorpreza hade ingen plan alls att lämna Arboga. Gulan däremot klev på utan som helst bekymmer och åkte till sitt nya hem. Nu väntar vi ny hämtning eller om vi kör Sorpreza.

Lugge och Nisse åkte på bete, även förra helgen fick Freja och Alvstjärnan göra dom sällskap. Tyvärr var de som vanligt, en valack tar över stona, Nisse blir mobbad. Alltid lika tråkigt.
Under dagen kom ett samtal över en förymd häst. Jag tyckte de kändes omöjligt. Gick ner och kollade såklart sommarhagen direkt. Nisse brukar gömma sig i skogen när han söker skydd från knott.
Dock var han borta, plus trasigt staket. Kunde konstatera att han fått hjälp. Han är inte den som går igenom staket så därför tyckte man hela grejen var knepigt.
Åkte och hämtade honom på en gård längre bort. Otroligt tacksam att han inte blivit påkörd då han sprungit på en stor väg men lyckligtvis snäll att fångas in. Nu hoppas vi han har äventyrat färdigt och håller sig där han ska.

Snart hoppas jag att sista gänget får gå på bete. Då blir stallet tomt. Skönt samtidigt man känner att de blir tråkigt men jag har att göra. Just nu jobbar jag varje dag och min enda lediga dag är midsommardagen. Alltid nått.
Men som jag brukar säga. Man ska ha nått att göra.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards