Yeguada SK

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Sara Karlsson - 10 februari 2015 12:45

Denna vecka är det ingen rast ingen ro. Själv hemma och då får man sköta allt. Fast visst de är helt okej. Praktikanterna hjälper mig i stallet och då går de undan. Hehe å mina praktikanter är Sophie och hennes man Walle. De är som några riktiga praktikanter. Man sätter dom i arbete så softar man själv. Hur bra som helst.


Jag å Lugge tränar nu några gånger i veckan. Kanon väder med skinande sol, men tyvärr smälter snön och allt blir is igen. Så idag gick jag loss på saltpåsen. Förhoppningsvis ska de hjälpa till. Var fruktansvärt att se högdräktiga ston ta sig ut. Nu har vi en backe precis som de korsar för att ta sig till hagen. Allt är ju plogat till en förbannelse så de har ingen snö att gå på. Sanda är ju svårt när de smällter på dagtid sedan fryser på om nätterna. Får hoppas min saltning hjälper annars blir det att sanda.


I lördags kom besök igen till Llovizna. Samma som vart här tidigare. "luvan" har lugnat ner sig en hel del och nu är hon väldigt nyfiken och framåt istället. Nu älskar hon när man kommer och gnäggar åt en, blir varm i själen av små godingar. Å nää jag hade inte godis eller hö som hon gnägga åt.


Har svarat på en hel del på mail så verkar röra på sig med hästförsäljningar. Fortfarande svårt att försöka klura ut vad man ska göra med Picarona. Endel hör av sig men man får aldrig klara besked vilket är väldigt frustrerande. Börjar ju bli brått om hon ska flytta innan fölning för nu är det bättre hon flyttar än sen. Nu kan hon röra sig utan problem. Snart blir hon bara tyngre. Men nog allt är man nyfiken som alltid på hennes fölis, fortfarande chans på fux. Å Luvan är det ju verkligen inge fel på så var en riktigt bra kombo.

Nja, får se vad som händer helt enkelt.


Å så har jag fått bilder av Pintureros första söner, de är verkligen olika och man kan Inte tro de har samma pappa. Ternero är sig lik med sitt busiga utseende:

 

Och så har vi Zanquilargo, lite äldre med 3 veckor. Växer otroligt jämt och tränar med sadel. Kommer bli en fantastisk häst tror jag.

 

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards