Yeguada SK

Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Sara Karlsson - 16 februari 2015 12:06

Helgen for förbi. Nästan lite för fort kan jag tycka. Isgata fortsätter och det är inte alls roligt nu ute i hagarna. Vägarna är hyffsade iallafall där hästarna går. Både morsan och mormor har stupat.

Igår var de min tur att få smaka på en bil som går en slank han dit, å en slank han dit. Jag har ju en vana att köra fast, nästan på de omöjliga ställen men köra av vägen har jag peppar peppar klarat mig ifrån. De var riktigt halt när vi begav oss iväg för att gratta världens bästa Silje (systerdotter). Vägen dit var mindre kul. Hastigheten gick max 40km/h och precis efter en kurva är det en bil som åkt av å står med näsan i diken och ändan mitt ut i vägen. Jag ser detta alldeles försent plus att en bil ligger väldigt tätt bakom. Inte nog med att det är snorhalt, det är fruktansvärt spårigt. Så man får hej å hå överallt med att parrera bilen, som jag heller inte är van vid OCH automat, livsfarligt.

Jag är super glad att hastigheten inte var högre och jag lyckades parera för hade jag träffat den bilen hade jag garanterat kört på människorna som stod brevid den.

Detta var också en 4hjuldsdift, undrar hur de gått om jag haft min bil. Fast den får man va tacksam för, då har man lärt sig med den ena halkan efter den andra.

Liiiiite beröm fick jag allt av mormor även fast den satt långt inne.

Vägen hem var inte heller rolig, fler hade lyckats åkt av som vi såg spår av. Men tungan rätt mun så gick de fin fint.


Lite hästnyheter då. Jo Llovizna är tingad och väntar besiktning redan på torsdag sedan ska vi köra henne på lördag. De är alltid nervöst när de kommer till föl som ska lämna hemmet. Dock är jag glad över att ha mitt crew med som jag kan säga hur jag vill ha de direkt. Kontrollfreak, de är jag det.

Håller vi tummarna att de fortsätter gå bra.

Picarona väntar vi besked på också. För mig är det as jobbigt att vänta för det är möjligt att hon får åka samtidigt. Då vill man gärna ha saker inplanerat och klart. Hinner gå igenom en jäkla massa planer i huvudet.

 


Nej har nog inget mer att rapportera. Ha en fin vecka

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards