Yeguada SK

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Sara Karlsson - 21 februari 2015 17:10

blä för att bli sjuk dessutom på den mest dummaste tiden man kan vara sjuk på.
Redan på onsdagskvällen kände jag mig dålig. Gick tungt i stallet med rediga magsmärtor. Trodde de skulle gå över men jo just det. Sover jätte dåligt och när man sedan kliver upp är de bara att springa på toa.
Såklart samma FM skulle ju veterinären komma och besikta Llovizna. Sån tur hade jag så min mor som åkt till jobbet i Västerås kunde vända hem igen för att assistera.
Lagomt stressad att man inte kunde vara med och kändes verkligen inte seriöst.
Efter en stund som de vart i stallet ringer mamma och meddelar att luvan har en måttlig galla i ett bakknä. Skönt nog har veterinären resurser så hon kunde ta en röntgen bild på plats.
Blev såklart oroligt om de var något allvarligt, hade det vart ocd hade man ju kunnat operera bort den medan hon var ung. Lyckligt nog var leden fin och inget fanns där att anmärka.
Då hade jag tagit mig ut då jag vill få det förklarat direkt än i andra hand.
Kände mkt mkt bättre och trodde allt de va på väg över under EM.
Köparen var också med på plats så även hon fick höra direkt.

När alla åkt passade jag på att få i mig lite mat. Hela dagen hade gått utan. Vilket gick bra. På kvällen var de bara att ta tag i stallet vilket var sjukt jobbigt men de gick med nöd å näppe.

Fredagsmorgonen vakna jag och kände mig riktigt utvilad. Yes tänkte jag nu är jag frisk. Jo visst. Helt slut och fallfärdig får jag ut hästarna. Bara in och sedan dess var man bosatt på toa och soffan. Suck. Mådde ännu sämre än dagen innan. Vafan jag hade ju lovat att vi skulle köra Llovizna till sitt hem.
Till slut fick vi komma överens om att de själva fick hämta. Jag var inte redo att sitta i en bil med denna mage.
Även idag har jag vart dålig. Med riktiga magsmärtor och illamående.

Som vanligt är man ju nervös och de hjälper verkligen inte när man har en dålig mage sedan innan.
Llovizna var inte helt övertygad om att kliva på släpet. Matte gillade hon inte så då fick extra matte hoppa in å leda medan jag följde med me Picarona.
Efter en stunds övertygande och faktist inga större grejer klev hon på.
Picarona blev såklart lite ledsen men de släppte efter en stund.
Resan för Llovizna verkar gått bra och står nu i sin alldeles egna box.
Önskar de nya ägarna stort lycka till!

Och åter igen tack till mina kumpaner som ställer upp å hjälper till, ni är guldvärda ?

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards