Yeguada SK

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Sara Karlsson - 24 februari 2015 17:33

just nu känns allt som de vore i kris, eller kaos.
Har nu påbörjat bygga 2 boxar till inne hos stona. Det är såklart bra för då kan man ha avvanda föl där eller liknande. De var min plan.
Vi har idag 10 hästar, 3 dräktiga ston. Tack å lov bara en häst i träning.
Nu ska alla hästar in på box! Jag är ständigt själv i stallet och får endast hjälp av mamma när hon kommer hem från jobbet runt 18.00 å då ska stallet gärna vara klart.
Morfar som är med ibland kör ju bara men själva stalltjänsten får jag göra själv. De är ju också mitt val med hästar. Men så har man också lösdrift för bekvämlighetens skull. Hästarna trivs också ute dygnet runt.
Istället ska jag få slita med att mocka skit hela dagarna, packa hö. Fylla alla vattenhinkar. När jag äntligen kommit ner på en nivå jag känner att jag klarar av och hinner med. Plus att jag kan träna häst utan att stressa skiten ur mig.
Jag önskar att jag hade en talan. Jag borde ha det. Men morfar säger att han inte vill längre, men de är ingen som tvingar honom. Å för att få honom sluta så måste jag få allt bara för en envis gammal gubbe inte kan ge sig.

Äntligen kände jag att yes, nu ska jag ta tag i Lugge. Kanske få till lite tider med å träna Nisse å Pinturero någon gång i veckan. Gnistan försvann när man fick höra att alla hästar ska in.

Allt känns såå tungt och deppigt i detta nu och man vet inte längre vart man ska ta vägen. Varför är det ingen som hör mig?!
Är det deras sätt att tvinga mig att sluta med något jag verkligen älskar för att dom inte längre vill? De är ju inte deras ansvar! Eller beslut.
Tror dom de är bättre å lättare att ha hästarna på Box?
Hur ska man få gammalt folk att förstå!
Min morfar säger att han inte har råd?! What?! Han har massa olika fordon. Var 3dje till 4dje dag kör vi hö till lösdriften, de tar Max en kvart. Har fyller på vatten varannan dag, tar max en kvart. Vart tar den dyrbara bensinen/dieseln vägen?
Blir de köra mindre hö om alla står inne? Ska alla vara inne lär en rundbal gå åt om dagen, minst varannan, plus mer belastning på de mindre hagar vi har.
HAR ALLA HÄR TAPPART FÖRSTÅNDET?

Sorry för med deppiga inlägg men just nu vill jag gå i ide. Orkar inte diskutera med dessa länge.

Presentation


Yeguada SK

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards